PR24: Dyskusja o kampanii wyborczej


O trwającej kampanii wyborczej i strategiach różnych partii dyskutowali 5 września 2019 na antenie Polskiego Radia 24: Adam Ostolski, Robert Tekieli i Marek Król. Gospodarzem audycji był Adrian Stankowski.

Adam Ostolski skomentował natomiast działania partii rządzącej w czasie kampanii wyborczej. Według niego „elektorat Prawa i Sprawiedliwości w 2019 roku jest bardziej ludowym elektoratem niż cztery lata temu”. – W 2015 roku PiS prowadziło kampanię adresowaną w większym stopniu do klasy średniej. Potem postanowiło poszerzyć swoją bazę wyborczą o elektorat ludowy – częściowo przez transfery socjalne, częściowo przez przywrócenie dumy i poczucia godności; i zrobiło to dosyć skutecznie – podkreślił publicysta.

Jego zdaniem „widać, że w tę kampanię PiS wchodzi mocno osłabiony różnymi aferami, które często budzą niesmak i oburzenie, nawet wśród przekonanych wyborców”. – PiS próbuje przesłaniać te afery, mówiąc, że afery na swoim koncie ma również poprzedni rząd oraz samorządy rządzone przez PO. PiS i PO w kampanii zajmują się głównie aferami swoich rywali. Natomiast „substancję” do kampanii wnosi PSL i Lewica – dodał Adam Ostolski.

Link do audycji